بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Lawak orang pahang

Emak : Haaahh Buntat !!! goner rezak/RESULT pekse awok.. mok dengor senoh dapat seteret A.. aok ????...
Buntat : Emmm..gitulah emok...
Emak : Koi dh ngabor dari dulu lagi.. belajor te jgn main2.. ni awok asik ngn nyetik burung je..asik ngn nangkak ikan karin je... cer contoh senoh te....
Buntat : Emokk!!! koi sebenor sian je ke Senoh te...sb koi sayang ke dia!!!..
Emak : Aiiihhhh... awok sian ke senoh? Nape pulok gitu....
Buntat : Emok wei, koi tadi dtg awei nk ngambik rezak... kek nyer koi nunggu senoh dulu..suruh dia amik dulu.. Bila senoh amik dulu..abih dikutip belake "A" ke dia... jadi koi yg ngambik hok last ni.. tinggal C ngn D je lah....mengkalor koi yg ngambik dulu tadi.. koi pun dapat A belake jugek....
Emak : Buntatttttttttttt!!!!! aok ngakei ke koi yarkkk..bertuoh punye anok !!!@@#$$%...
Sape orang pahang tulen mesti boleh bace ikut nada yg betul....
Sumber Hafizi ramli geng koi anak Pahang.

23 comments - "LAWOK ORANG PAHANG HEH..HEH..."

babYpose delete icon 27 June 2014 at 15:01

haha betui la tu senoh pi sapu semua A, tinggai abuk ja la c d hee.. :)

paridah delete icon 27 June 2014 at 15:20

Ha..ha..faham juga yer dialek pahang te...tq babYpose.

comtel cell delete icon 27 June 2014 at 17:07

malaysia puasanya kapan?

paridah delete icon 27 June 2014 at 17:39

mungkin esok, mungkin lusa..belum diumumkan lagi....tq comtell cell.

acik idah delete icon 27 June 2014 at 17:44

CT Nurhaliza paham ler nie kak paridah... hehehehe...

paridah delete icon 27 June 2014 at 17:55

org pahang mesti ngelekek ketawa baca ni idah termasuk datuk ct tu..idah pun tergelak hehehehe...tq.

comtel cell delete icon 27 June 2014 at 18:29

oh yia sama-sama...

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 27 June 2014 at 18:29

wah

paridah delete icon 27 June 2014 at 18:32

tq heh..heh..

paridah delete icon 27 June 2014 at 18:34

tq comtell cell...rajin ulang datang.

Sis Vee delete icon 27 June 2014 at 19:44

kali pertama baca loghat ni tapi saya blh faham ... sempat lagi dia nak mengena mak dia ye .

paridah delete icon 27 June 2014 at 22:34

loghat phg ni unik sikit n berbeza mengikut daerahnya..katanya gaya cakapnya mengikut arus sungai pahang yg mengalir....kalau air sungai tu laju, ..agak cepat sedikit nada tuturnya wallahualam...tapi kalau boleh faham oklah tu...tq Sis Vee.

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 28 June 2014 at 03:33

Zumal hanya mampu tersenyum... Hehe ;)

abuikhwan delete icon 28 June 2014 at 07:15

boleh paham..saya kan orang pahang..hehe

paridah delete icon 28 June 2014 at 07:25

tersenyum tu fahamlah yer heh..heh...tq zumal.

paridah delete icon 28 June 2014 at 07:27

yeke..org pahang sah2 faham...samalah kita...tq abuikhwan.

❤Kamsiah❤ delete icon 28 June 2014 at 07:43

faham walaupun tak boleh baca loghatnya dgn betul hehe
selamat berpuasa utk tuan rumah...jom kita berpesta ibadah..

paridah delete icon 28 June 2014 at 11:13

tq Kamsiah yes...insya Allah mudah2an mampu merebut ganjarannya yg melimpah...asal fhm dh boleh gelak oklh tu heh...heh..

Yun Sing delete icon 28 June 2014 at 14:16

Kite baca dua kali.. at least paham la hahaha

paridah delete icon 28 June 2014 at 15:12

susah sikit nk fhm tapi fhm juga kan...heh..heh.. tq Yun Sing.

Yun Sing delete icon 28 June 2014 at 16:04

Sebab kite kan org Penang :3

paridah delete icon 28 June 2014 at 16:29

penang pulau mutiara ya..

Yun Sing delete icon 5 July 2014 at 20:11

iye iye :)

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”