بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Tanak Mongoose Mongoose FATS
VARIOUS GANDINGAN MORNING BREAKFAST ...
CHILD ALAHAI fantastic EMAK ..
LET'S SHARE THE FEAST NGADAP ...

ALSO DELICIOUS MEALS cooked glutinous SITES WITH A LITTLE WATER ONLY AND CONSUME WITH coconut and salted or chili.

NI SEASON NOW GOING TO BE SWEET IF mango CAN EAT THE FAT Mongoose how delicious the sweet mango.







BE NORMAL OR FAT COOKING glutinous yellow glutinous rice do NOT DIFFICULT, JUST PROVIDE 300gm glutinous rice. WASH AND soak overnight. IF YOU WANT TO DO WITH SAFFRON RENDAMLAH yellow glutinous rice powder or yellow dye.
KUKUSLAH TO COOK. KEMUDIAN AMBIL PATI SANTAN DARIPADA SEBIJI KELAPA GAUL DENGAN PULUT HINGGA SEBATI...ADA YANG SUKA MENGUKUSNYA SEMULA SEKEJAP. TAPI KALAU TAK DIKUKUS SEMULA PUN TAK MENGAPA.
ALSO DELICIOUS DIMAKAN BERSAMA GULAI, SERUNDING, SAMBAL, BUAH-BUAHAN ATAU MANISAN.



A LOT ABOUT THAT MAY BE MADE WITH KUIHKUIH THIS Mongoose , SEPERTI PULUT PANGGANG, PULUT INTI, SERIMUKA, LOPES DLL.


PIC NORADABI ROSDI.

40 comments - "PULUT TANAK PULUT LEMAK..."

Sobri Yaacob delete icon 13 May 2014 at 21:37

makan dgn mangga x pnah..dgn durian selalu..tapi boleh cuba satu hari nanti..
good sharing sis :)

WOW,, enak sekali tuh kayaknya

kampungjasa Incku delete icon 13 May 2014 at 22:12

aduh sedap kali lah mangga nih jadi pengen rasanya beli mangga :D

babYpose delete icon 13 May 2014 at 22:40

sedapnya kak, memang minat pulut :)

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 14 May 2014 at 01:02

Lepas makan pulut confirm zumal mengantuk :)

Irfa delete icon 14 May 2014 at 08:05

pulut dan ikan kering
lama x makan.sedap tuh

lieyalatif delete icon 14 May 2014 at 09:28

aduh kak...dugaan betul.... puase lieya ni hahaahaha

pulut mmg peberet lieya...tapi jarang masak sbb en laki tak makan pulut sgt...so kalo ade org jual mmg tak lepas peluang beli buat lepas tekak....

Kakzakie delete icon 14 May 2014 at 10:07

Pulut kukus kalau kena dgn regunya makan memang tak pandang kanan-kiri

Kakak kesibukan sekarang. Miss siri Versi Cinta.
Tak apa ada masa kakak akan baca kemudian...

Khai♥Rin : anies delete icon 14 May 2014 at 10:12

mkn gitu je dah ckp mengenyangkan

nohas delete icon 14 May 2014 at 10:22

suka pulut tapi takleh makan byk, angin...pulut kuning + rendang..heaven..

Sylarius Yusof delete icon 14 May 2014 at 10:41

Pulut ni makan memang sedap. Tapi tak bole nak makan banyak-banyak. Takut angin nanti. Hehe

Fiza Rahman delete icon 14 May 2014 at 10:44

My feveret suma ni kak. Tapi tak blh mkn banyak sbb angin ☺

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:17

yeke..xpe xboleh mkn banyak makan sikit saja ya...tq Fiza Rahman.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:22

yalah angin tu satu hal tapi boleh melemahkan badan juga...tq Sylarius Yusuf.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:26

peminat pulut ya..makanlahsecara sederhana selagi boleh makan sbb bila dh sakit mmg pantang sangat...terutama org yg sakit patah tulang r sakit urat...tq nohas.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:28

yalah makan gitu saja ada lauk sikit dh ok kan...tq Khairin anies.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:31

xpe belum ada kesempatan nk baca novel tu..nanti silakanlah membacanya ya...tq Kakzakie.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:35

selamat berpuasa lieya...kalau rajin masak sendiri lbh mengenyangkan..tp kalau ada yg menjualnya beli saja..lagipun nak makannya bukan banyak sangat kan...tq lieyalatif.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:37

makan pulut dgn ikan kering mmg best kan irfa..tq.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:39

dah makan pulut mestilah kenyang kan...perut kenyang sure ngantuk...tq Ahmad Zu Mal Md Rayi.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:41

peminat pulut ya..sama dgn kak....tq banYpose

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:43

now musim mangga disini..manis sedap tu..tq kampungjasa Incku.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:45

enak sangat tu...datang sini boleh mcik belanja...tq Febri Gamesoft.

paridah delete icon 14 May 2014 at 11:49

cubalah sobri..mangga manis banyak kat tempat kita...tq Sobri Yaakob. sobri perasan tak english yg di translate dek google...kak xbuatpun...moga betullah kot.

Nick Nashram delete icon 14 May 2014 at 15:34

pulut durian tu sedap.
kena tunggu musim durian baru bole mkn..huhu

Abdul Kholiq Hasan delete icon 14 May 2014 at 15:36

jadi ingin makan mangga, tapi beli dimana ini disini gak ada soalnya

Sobri Yaacob delete icon 14 May 2014 at 15:50

perasan jugak...ingatkan akakvnak test2 tulis blog bi pulak....owh tersetting google trnslip kot..cuba tulis entry lain..agak2 jadi x benda yg sama>?
klik2

Kesuma Angsana delete icon 14 May 2014 at 16:26

kalau pulut kukus mak mentua KA, mmg feveret Adik & En Hubby KA lah cicah mkn dgn ikan masin & kelapa, mmg best giler

Bin Muhammad delete icon 14 May 2014 at 19:14

Pulut makan dgn durian biasa, tapi dgn mangga xpernah. Selalunya makan dengan sambal tumis atau ikan kering.

ANAK KUALA delete icon 14 May 2014 at 21:35

Pulut disertakan dgn ikan main...waduh kak....mengamit nostalgia ni....

paridah delete icon 14 May 2014 at 21:45

yeke...kalau nk makan dgn mangga kena pilih mangga yg betul2 manis mcm mempelam harum manis tapi makan dgn ikan kering n sambal tumis pun sedap...tq Bin Muhammad.

paridah delete icon 14 May 2014 at 21:49

nostalgia kita dulu2...ya kenyang dgn pulut n ikan masin jer yer...tq Anak Kuala.

paridah delete icon 14 May 2014 at 22:00

pulut ni ditanak n dimakan dgn kelapa n ikan masin mmg sedap sangat KA kak pun suka..adik ni citarasanya mcm org2 lama ya...budak2 la ni xminat dh makanan gitu...tq Kesuma Angsana.

paridah delete icon 14 May 2014 at 22:03

di sini dh melambak AKH..kalau nak makan mangga datang sini mcik bagi free saja...tq Abdul Kholik Hasan.

paridah delete icon 14 May 2014 at 22:06

tahun ni durian xbermusim kot...sbb kemarau teruk baru ni..xdptlah nk mkn pulut durian cikgu..heh..heh..

paridah delete icon 14 May 2014 at 22:10

xdenya nak try2 tulis blog BI...sbb xpandaipun.nanti kak cuba tulis n3 baru...harap xjadi gitu lagi...tq sobri.

suri delete icon 14 May 2014 at 22:21

tak suka mangga sebab masam heee, kalau balik umh mak mangga muda selalu makan dengan nasi

Pha Is delete icon 14 May 2014 at 23:55

tengok gambar tu semua nampak sedap..

paridah delete icon 15 May 2014 at 09:33

susah nk jumpa mangga manis yang dibeli ya...mangga muda diuat sambal sedap juga...tq suri.

paridah delete icon 15 May 2014 at 09:34

ya sedap2 semuanya tu ...tq Pha Is.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”