بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

ASSALAMUALAIKUM...

Petua perubatan daripada Ustaz Sharhan Syafie untuk mengubati penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi....kepada yang nak mencuba, caranya...sebiji kelapa muda yang berhingus (isi lembut)+3batang serai yang diketuk+7biji halba...dpanaskan dan dminum airnya...amalkan selang sehari..sebanyak 7 biji kelapa perlu dihabiskan dalam masa 14 hari...selamat mencuba....in sya Allah keberkesanan 80% berjaya Alhamdullillah..


21 ulasan - "PENAWAR PENYEMBUH ANUGERAH ALAM..."

Mizz Aiza (Dunia Kecil) delete icon 14 Disember 2013 9:19 PG

petua yang bagus ni kak.. tak rugi mencubanya..

paridah delete icon 14 Disember 2013 11:27 PG

ye aiza anak kak muda lg tiba2 kena darah tinggi beri dia amal petua ni la ni dh stabil hp...tq Mizz Aiza.

Aku Penghibur delete icon 14 Disember 2013 11:41 PG

terima kasih atas perkongsiaan ini ..baru acik tahu

paridah delete icon 14 Disember 2013 12:39 PTG

petua mudah gini kena ambil tahu acik sbb la ni org muda2 lg dh kena darah tinggi...tq Aku Penghibur.

Nick Nashram delete icon 14 Disember 2013 12:58 PTG

petua macam ne elok diamalkan.
yalah, xtaw bile kite kena penyakit.
mncegah lbh baek dari mengubati :)

paridah delete icon 14 Disember 2013 1:58 PTG

betul tu, mencegah lebih baik drpd mengubati...sebelum terkena jaga kshtan n cara pemakanan.....tq Nick Nashram.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) delete icon 14 Disember 2013 2:11 PTG

aiza pun pernah kena darah tinggi masa dekat nak exam SPM dulu kak.. stress sangat kot masa tu.. hehe..

paridah delete icon 14 Disember 2013 3:17 PTG

ye jgn stres kalau stres mmg hp...syukurlah aiza dh sembuh, penyakit ni akn jd penyebab stroke, jantung, kencing manis jg...moga Allah pelihara kita drpd penyakit2 yg xdiingini ini aiza.....

Tanpa Nama delete icon 14 Disember 2013 5:41 PTG

Salam...,
Tks diucapkan kerana berkongsi khazanah Allah dan Tks jua kpd penyampai ilmu Allah ini.

paridah delete icon 14 Disember 2013 6:53 PTG

yer terima kasih banyak kpd sesiapa yg berkenaan ...kak pun cuma share....tq Anonymous.

nohas delete icon 14 Disember 2013 9:31 PTG

kelapa bakar..penyakit tiga serangkai ni memang saling berkait..thanks berkongsi info..

paridah delete icon 14 Disember 2013 9:33 PTG

rasanya begitulah kot....tq nohas.

Etika Maria delete icon 14 Disember 2013 10:30 PTG

Singgah sini sapa-sapa kak dan yang lain...salam silaturahmi dari Indonesia :)

Qaseh Wee delete icon 14 Disember 2013 10:49 PTG

kelapa senang dapat . saya ada juga cadangkan cara ni kat ahli keluarga . tapi mrk lbh percaya doktor ... suka hati lah ...

Sarah Talib delete icon 15 Disember 2013 1:46 PG

Info kesihatan..bgus ni.

paridah delete icon 15 Disember 2013 7:08 PG

terima kasih Etika Maria rajin singgah menegur sapa....salam kal dari Msia utkmu

paridah delete icon 15 Disember 2013 7:18 PG

betul tu...mengapa perlu bergantung dgn ubt hospital yg trnyata sebatian kimia yg ada efeknya jika alam menawarkan kita ubt semulajadinyg mujarab....tq Qaseh Wee.

paridah delete icon 15 Disember 2013 7:20 PG

yes sarah kongsi yg baik2 saja...tq Sarah Talib

ANAK KUALA delete icon 15 Disember 2013 8:42 PG

Boleh cuba ni Kak....dlm meniti usia ni macam macam boleh menyinggah ye....

paridah delete icon 15 Disember 2013 10:33 PG

betul tu dik..jgn katakan yg dh berusia mcm kita, yg muda2 30-an pun patut berwaspada n ambil tahu serba sikit tntg petua2 ubati penyakit2 yg biasa singgah di kalangan kita ni...tq Anak Kuala.

ACHIKJA delete icon 31 Disember 2013 9:32 PG

Terima kasih.....amat berguna cara tradisional ini.....tetapi zaman sekarang lebih mempercayai ubat moden....sedihnyer

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”