Sunday 27 October 2013

PUDING KASTARD KOKTEL IDA ZURAIDA....

SEDAP MAKAN PUDING KASTAD KOKTEL NI SEBAGAI PEMANIS MULUT SELEPAS MAKAN TENGAHARI ATAU BUAT JAMU SELERA TIKA CUACA AGAK PANAS. TERPULANG JUGA MENGIKUT KESUKAAN MASING-MASING.

Resepi Puding Kastard Koktel

Bahan A
1 tin susu cair
1 tin mix fruit
1/2 cawan air
1 st esen vanila
1 st tepung kastard (larutkan dulu)
4 sudu besar gula

Cara2nya
Campurkan smua bahan A kecuali mix fruit dan tepung kastard diatas api perlahan. Kacau sehingga gula hancur. Bila gula dah hancur baru masukkan tepung kastard, mix fruit dan kacau sebati.. angkat dan masukkan dlm fridge.

Bahan B
1 cawan tepung kastard (larutkan dulu)
3 sudu gula (kurangkan jika tak suka manis)
5 cawan air

Cara2nya
Didihkan gula dan air dulu. Kemudian baru masukkan tepung kastard dan kacau guna whisk supaya kastard nampak licin dan tidak berketul2. Kacau sebati sehingga warna kuning cair bertukar ke kuning lutsinar.. ketika itu kastard sudah pekat dan likat). Angkat dan tuang ke dlm bekas2 kecil. Sejukkan dlm fridge.

Nota 1: Sedap dimkn sejuk2!

Nota 2: Resepi ni sy dpt semasa merayau2 carik resepi kt google. Waktu cut n paste lupa nak ambik nama tuan punya resepi tu.. sy harap kalau tuannya nampak resepi ni mintak dihalalkan ye.. ngeeee~
 — with Yuen Fe S and 11 others.


TERIMA KASIH IDA ZURAIDA RAJIN MENGGOOGLE RESEPI DAN MENCUBANYA DAN DIKONGSIKAN BERSAMA...
11

2 comments:

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist