بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
PIC...FAUZIAH SAMAD FACEBOOK


PM DS NAJIB TUN RAZAK TELAH MENGUMUMKAN PEMBUBARAN PARLIMEN SEMALAM  3 APRIL 13 RABU MELALUI SEMUA SALURAN MEDIA UTAMA SAMADA TV, RADIO DAN LAIN-LAIN .

RAMAI YANG DAH LAMA TERTUNGGU-TUNGGU BERITA BESAR ITU DENGAN MAKSUD TERTENTU YANG TERPENDAM SEKIAN LAMA. MAKLUM PROSES MENGUNDI KERAJAAN BARU AKAN DILAKUKAN SPR TIDAK LAMA LAGI.

YANG SELAMA INI DIGELAR PEMBANGKANG INGIN MENJADI KERAJAAN PULA. TAPI TENTU TIDAK MUDAH MERAMPAS HAK YANG TERGENGGAM KEMAS SEKIAN LAMA SEKIRANYA BERUSAHA KERAS MEMPERTAHANKANNYA.

PIC FAUZIAH SAMAD

YANG BERANGAN-ANGAN NAK JADI YB PUN RAMAI. JIKALAU TIDAK DIPILIH ATAU MERASA DIKHIANATI TENTU RAMAI PULA YANG MELOMPAT PARTI. BIASA KAN GITU. YANG DULUNYA PRO TUKAR KONTRA PULA.

SERONOK PULA MENONTON CERAMAH POLITIK YANG BERAPI-API PANASNYA. TAPI MEMANG BERDOSA MENDENGAR FITNAH-FITNAH YANG DILONTARKAN PENCERAMAH-PENCERAMAH POLITIK INI.

SETELAH MENILAI SETIAP AKSI BAKAL YB DAN MEREKA YANG DI SEKELILINGNYA, SIAPAKAH YANG BAKAL KITA PILIH YER. APAKAH KITA AKAN PILIH CALON YANG PANDAI BERCAKAP DAN HANYA GEMAR BERCAKAP TAPI PABILA TIMBUL SESUATU MASALAH LEMBAB PULA HENDAK BERTINDAK. KALAU TINDAKANNYA TIDAK MENCERMINKAN KUALITI WIBAWA DIRI SEBAGAI PEMIMPIN TENTU DIKETAWAKAN. BAIKLAH TAK USAH.

BUKAN SENANG JUGA HENDAK MEMILIH PEMIMPIN-PEMIMPIN YANG BAKAL MEMEGANG AMANAH KEMASYLAHATAN NEGARA TERCINTA DARI SEGENAP SEGI. NEGARA PERLU TERJAMIN KESELAMATANNYA. HARTA-HARTANYA EMAS PERAK BER;IAN MUTIARA DUIT RINGGIT PERLU DIPEGANG PEMIMPIN YANG JUJUR LAGI AMANAH.

JANGAN KITA KHIANATI GENERASI BAKAL MENDATANG DENGAN KEPUTUSAN BODOH KITA MEMILIH KERAJAAN YANG HURUHARA DAN MENGGELAPKAN MASADEPAN ANAK CUCU KITA YANG BARU HENDAK CERAH. KEPUTUSANNYA TERLETAK DI HUJUNG JARI KITA YANG BAKAL DICELOPKAN DENGAN DAKWAT MASA MENGUNDI KELAK...

2 ulasan - "BUBAR! BUBAR! BUBAR!"

Kesuma Angsana delete icon 4 April 2013 10:41 PG

tk sabar nk mengundi lagi ni kak

paridah delete icon 4 April 2013 12:50 PTG

ye KA xsabar nk undi n buat pilihan hati...tq KA

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”