بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Berbudi kepada tanah
hidup berkah rezeki melimpah

berbudi kepada tanah
masa terisi hidup tak susah

selagi langit terjungjung di atas kepala

berbudilah pada tanah yang dipijak jangan alpa

  1. REPUBLISH..

32 comments - "BERBUDI KEPADA TANAH"

Kesuma Angsana delete icon 7 September 2012 at 11:42

mmg x rugi berbudi pada tanah, riang hati bila lihat hasilnyer kan!

paridah delete icon 7 September 2012 at 14:09

betullah tu...wajar berbudi kpd tanah sbb asal kta drpd tanah n kembali ke dalam tanah kan...tq

nohas delete icon 3 November 2014 at 11:42

Alhamdulillah, dah sihat kak? suka tengok pokok berbuah lebat macam ni..

paridah delete icon 3 November 2014 at 15:12

terima kasih nohas...hari ni kak ok sikit...

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 3 November 2014 at 16:14

Besar manfaat berbudi kepada tanah, hidup sihat dan dapat hasil ^_^

Kakzakie delete icon 3 November 2014 at 16:39

Harap hari ini lebih baik dan bertambah sihat PI
Berbudi pada tanah tak rugi yg rugi ada tanah digadaikan..
Banyak tanah bangsa bertukar milik bukan bangsa - sedih.

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 3 November 2014 at 17:45

Geram kat buah kayu kak tu...rasa nak petik je

Semua Download delete icon 3 November 2014 at 18:15

Kunjungan perdana mbak,,, ditunggu follow baliknya..
www.semuadownload.com

Qaseh Vee delete icon 3 November 2014 at 18:38

mg x rugi berbudi pada tanah malangnya kat bandar ni tanah sekangkang kera je ...

LadyBird delete icon 3 November 2014 at 19:29

Berbudi pd tnh, insyaAllah akn ada hasilnye..

acik idah delete icon 3 November 2014 at 20:32

Idah suka bercucuk tanam... tapi masa tak mengizinkan nak dok belek pokok selalu... huhuhu... tapi bila ambil hasilnya... hati berbunga2... :D

Gee Lion delete icon 3 November 2014 at 20:50

bak kata pepatah, berbudi kepada tanah, tanah takkan tipu. ^_^
inshaAllah akan ada ganjarannya. tapi soalnya sekarang, macam manalah nak berbudi kat tanah, laman pun takde kat flat ni haaa.. huhu..

budi purnomo delete icon 3 November 2014 at 21:40

sungguh besar kekuasan NYA... :)

Faarihin delete icon 4 November 2014 at 00:38

Setuju. Banyak manfaat yang dapat kita perolehi bila berbudi dengan tanah ni.

Bunda a.k.a KN delete icon 4 November 2014 at 08:18

Assalam,

berbudi pada tanah ni tak rugi, bukan saja dapat hasil, boleh dimakan, disedekah dan di jual juga...Alhamdulillah...

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:23

penat sedikit tapi hasilnya insyaAllah...tq zumal.

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:30

insyaAllah kakzakie tq doanya namun msh bercinta dgn kesakitan...tanah itu harta yg xternilai, jikalau dijual wang hasilnya belum tentu dpt membeli tanah baru yg pasti akan kehilangan kedua2nya...tq kakzakie.

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:31

heh..heh..petiklah...tq MKL.

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:34

tq kunjungannya semua download.

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:39

benartu...banyak sekali menafaatnya....tq BUNDA..

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:42

KALAU RAJIN MMG MNJADI...TQ Faarihin..

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:53

insya Allah...subhanallah..tq budi purnomo.

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:55

berbudi kat tanah di kampunglh gee...tq

paridah delete icon 4 November 2014 at 09:59

bersambil-sambil pun ok idah....tq

paridah delete icon 4 November 2014 at 10:04

insyaAllah...kalau terlalu banyk hasilnya bol disedekah...tq ladybird.

paridah delete icon 4 November 2014 at 10:08

walau sedikit ada juga tanahnya n bolehlh berbudi diatasnya...tqQV

babYpose delete icon 4 November 2014 at 10:12

suka juga bertanam ni PI tapi tak suka berbaja unless yang organic..

Em Albar delete icon 4 November 2014 at 12:46

wah bagus bagus ya semuanya

paridah delete icon 4 November 2014 at 14:14

insya Allah..tq Em Albar.

paridah delete icon 4 November 2014 at 14:15

yeke bagus tu..tq babYpose.

kakyon delete icon 5 November 2014 at 22:02

Tumbuhan hidup subur menyegarkan msta memandang..

paridah delete icon 10 November 2014 at 05:03

TUMBUHAN MENENANGKAN JIWA KACAU....TQ KAKYON.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”