بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Berbudi kepada tanah
hidup berkah rezeki melimpah

berbudi kepada tanah
masa terisi hidup tak susah

selagi langit terjungjung di atas kepala

berbudilah pada tanah yang dipijak jangan alpa

  1. REPUBLISH..

32 ulasan - "BERBUDI KEPADA TANAH"

Kesuma Angsana delete icon 7 September 2012 11:42 PG

mmg x rugi berbudi pada tanah, riang hati bila lihat hasilnyer kan!

paridah delete icon 7 September 2012 2:09 PTG

betullah tu...wajar berbudi kpd tanah sbb asal kta drpd tanah n kembali ke dalam tanah kan...tq

nohas delete icon 3 November 2014 11:42 PG

Alhamdulillah, dah sihat kak? suka tengok pokok berbuah lebat macam ni..

paridah delete icon 3 November 2014 3:12 PTG

terima kasih nohas...hari ni kak ok sikit...

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 3 November 2014 4:14 PTG

Besar manfaat berbudi kepada tanah, hidup sihat dan dapat hasil ^_^

Kakzakie delete icon 3 November 2014 4:39 PTG

Harap hari ini lebih baik dan bertambah sihat PI
Berbudi pada tanah tak rugi yg rugi ada tanah digadaikan..
Banyak tanah bangsa bertukar milik bukan bangsa - sedih.

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 3 November 2014 5:45 PTG

Geram kat buah kayu kak tu...rasa nak petik je

Semua Download delete icon 3 November 2014 6:15 PTG

Kunjungan perdana mbak,,, ditunggu follow baliknya..
www.semuadownload.com

Qaseh Vee delete icon 3 November 2014 6:38 PTG

mg x rugi berbudi pada tanah malangnya kat bandar ni tanah sekangkang kera je ...

LadyBird delete icon 3 November 2014 7:29 PTG

Berbudi pd tnh, insyaAllah akn ada hasilnye..

acik idah delete icon 3 November 2014 8:32 PTG

Idah suka bercucuk tanam... tapi masa tak mengizinkan nak dok belek pokok selalu... huhuhu... tapi bila ambil hasilnya... hati berbunga2... :D

Gee Lion delete icon 3 November 2014 8:50 PTG

bak kata pepatah, berbudi kepada tanah, tanah takkan tipu. ^_^
inshaAllah akan ada ganjarannya. tapi soalnya sekarang, macam manalah nak berbudi kat tanah, laman pun takde kat flat ni haaa.. huhu..

budi purnomo delete icon 3 November 2014 9:40 PTG

sungguh besar kekuasan NYA... :)

Faarihin delete icon 4 November 2014 12:38 PG

Setuju. Banyak manfaat yang dapat kita perolehi bila berbudi dengan tanah ni.

Bunda a.k.a KN delete icon 4 November 2014 8:18 PG

Assalam,

berbudi pada tanah ni tak rugi, bukan saja dapat hasil, boleh dimakan, disedekah dan di jual juga...Alhamdulillah...

paridah delete icon 4 November 2014 9:23 PG

penat sedikit tapi hasilnya insyaAllah...tq zumal.

paridah delete icon 4 November 2014 9:30 PG

insyaAllah kakzakie tq doanya namun msh bercinta dgn kesakitan...tanah itu harta yg xternilai, jikalau dijual wang hasilnya belum tentu dpt membeli tanah baru yg pasti akan kehilangan kedua2nya...tq kakzakie.

paridah delete icon 4 November 2014 9:31 PG

heh..heh..petiklah...tq MKL.

paridah delete icon 4 November 2014 9:34 PG

tq kunjungannya semua download.

paridah delete icon 4 November 2014 9:39 PG

benartu...banyak sekali menafaatnya....tq BUNDA..

paridah delete icon 4 November 2014 9:42 PG

KALAU RAJIN MMG MNJADI...TQ Faarihin..

paridah delete icon 4 November 2014 9:53 PG

insya Allah...subhanallah..tq budi purnomo.

paridah delete icon 4 November 2014 9:55 PG

berbudi kat tanah di kampunglh gee...tq

paridah delete icon 4 November 2014 9:59 PG

bersambil-sambil pun ok idah....tq

paridah delete icon 4 November 2014 10:04 PG

insyaAllah...kalau terlalu banyk hasilnya bol disedekah...tq ladybird.

paridah delete icon 4 November 2014 10:08 PG

walau sedikit ada juga tanahnya n bolehlh berbudi diatasnya...tqQV

babYpose delete icon 4 November 2014 10:12 PG

suka juga bertanam ni PI tapi tak suka berbaja unless yang organic..

Em Albar delete icon 4 November 2014 12:46 PTG

wah bagus bagus ya semuanya

paridah delete icon 4 November 2014 2:14 PTG

insya Allah..tq Em Albar.

paridah delete icon 4 November 2014 2:15 PTG

yeke bagus tu..tq babYpose.

kakyon delete icon 5 November 2014 10:02 PTG

Tumbuhan hidup subur menyegarkan msta memandang..

paridah delete icon 10 November 2014 5:03 PG

TUMBUHAN MENENANGKAN JIWA KACAU....TQ KAKYON.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”