بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Tersentuh sekali hati mendengarkan perkisahan Abil melayani permaisurinya yang sakit akibat serangan strok    dalam slot TANYA WANITA TV AL-HIJRAH.

Abil sanggup berhenti kerja sebagai PERUNDING KEWANGAN semata-mata lantaran cinta dan kasih sayangnya terhadap Fauziah isterinya demi memberi perhatiannya yang bersungguh-sungguh.

Sifat suami yang tulus mencintai isteri dan menerima isterinya seadanya amatlah menjadi idaman setiap wanita. Hanya kasih sayang yang menjadi penyelesai setiap masalah. Jangan setelah bahtera rumahtangga belayar dipukul gelombang dan karam, yang basah, yang tenggelam hanya isteri seorang.

Di tempatku ada dua pasang suami isteri yang hidup berbahagia walau isteri masing-masing punyai kekurangan diri. Seorang tu isterinya lumpuh setelah melahirkan anaknya namun suaminya tidak kisah dengan kelumpuhannya tetap melayani isterinya yang tercinta sebaiknya. Semua keperluan isteri dan rumah tangganya suaminya yang urus.

Sementara seorang suami lagi memiliki isteri yang berpenyakit murung.Dan kemurungannya menyebabkannya menyepikan diri dari persekitarannya dan hanya berada di dalam dunia ciptaannya. Namun suami yang penyayang kekal di sisinya sehingga suaminya dijemput Allah Yang Esa.

Kisah cinta dan kasih sayang antara suami dan isteri yang sesekali menjengah minda kita menggambarkan kepada kita bahawa keseluruhan kita ini mengagumi sifat pengasih yang ditunjuki seseorang kerna kita merasakannya kasih sayang di hati masing-masing semakin berkurangan.

Alangkah indahnya kehidupan kita sekiranya suami sayangkan isterinya seadanya, sanggup berkorban apa saja, tak kira waktu susah atau senang, sihat mahupun sakit. Sebab takdir hidup hari esok tidak siapa tahu. Tak siapa yang nak sakit bib...

Sudah lama tidak ikuti blog abil4fauziah dan baru-baru ini ada sedikit cerita TV3 mengenai pasangan itu...rupanya setelah dua tahun Abil menjaga Fauziah yang sakit kerna serangan strok itu, isteri kesayangannya itu telah kembali ke Rahmatullah di satu subuh hening....innallillah...alfatihah.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya dan menempatkannya di kalangan mereka yang soleh lagi beriman.

Dan Abil pasti bertemu isteri kecintaannya Fauziah di syurga kelak...inn sya Allah.....

2 comments - "abil4fauziah...indahnya cinta dan kasih sayang..."

Kesuma Angsana delete icon 3 October 2012 at 11:06

KA pown sgt2 terharu !

paridah delete icon 3 October 2012 at 20:10

tq KA kita hanya melihat dan tumpang sedih tapi yang merasai siksanya xsiapa tahu betapa perihnya...

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”