Sunday 26 August 2012

OGOS YANG ISTIMEWA...


Selain kita yang akan merayakan hari ulang tahun kemerdekaan pada akhir Ogos, ada juga negara lain seperti India, Indonesia, Singapura yang turut memilih Ogos sebagai National day yang disambut rakyatnya setiap tahun..

Hendak tahu tarikhnya yang tepat kenalah google ye sebab mokcik ni maleh nak menggooglenya. Yang paling penting kita tidak pernah lupa 31 Ogos adalah HARI KEBANGSAAN negara  yang kita sayangi dan bangga sebagai rakyatnya.

Apalagi jikalau tarikh lahir kita 31Ogos juga seperti anak angkatku Norhusna yang kini berada di Dubai. Bertambahlah rasa bangganya. Suna adalah pegawai budaya SUK Kelantan. Tidak lama lagi Suna akan menyambut ulang tahun kelahirannya bersamaan dengan tarikh kemerdekaan negara.

Sementara putri sulungku nan seorang akan menyambut ulang tahun hari lahirnya esok 27 Ogos. Mayasari ini cuma seorang guru sekolah kebangsaan. (HAPPY BIRTHDAY MAYASARI MOGA PANJANG UMUR SIHAT WALAFIAT BERBAHAGIA MURAH REZEKI)

Seorang lagi kawan Mayasari dan Husna juga lahir pada bulan Ogos iaitu 12 Ogos. Azira adalah seorang pensyarah UPM di Bintulu.

Tidak lupa juga hendakku ceritakan kejayaan kawan anakku,Nasri yang lahir pada 8 Ogos kini berjawatan pegawai tinggi FELDA.

Kebetulan sungguh kesemua kawan-kawan baik anakku yang miliki ijazah sarjana tarikh kelahiran mereka pada bulan Ogos. Apakah itu petanda bahawa anak-anak kita yang lahir pada bulan Ogos sangat istimewa kebolehannya?

Justeru tarikh 31 Ogos yang dipilih untuk memaktubkan kemerdekaan negara adalah sangat tepat kerana pelbagai keistimewaan yang Allah limpahkan dalam bulan Ogos. Agaknyalah kot.

Aku sekadar berandaian saja. Hanya Allah Yang Maha Tahu setiap rahsia kejadian-Nya.

2 comments:

  1. byk betul peristiwa istimewa bualn ogos ni ye kak.. hepy birthday utk semua yg meraikan hari lahir di bulan ini ye

    ReplyDelete
  2. yele KA terlalu banyak peristiwanya yg berlaku di dalam bulan ini jikalau hendak disenaraikan tapi yg pentingnya adalah tarikh 31 Ogos ulang tahun kemerdekaan negara kita yg tercinta

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist