بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Beliau ini adalah satu-satunya artis/wartawan Malaysia yangku kenali dan kini rapat denganku dan pernah menulis tentangku di dalam blognya DUNIA DARI DAPUR KAKJEE.

Sekarang giliranku pula menulis tentang beliau. Heh..heh...jangan marah ye jee.

Kalau dulu aku mengenalinya di skrin tv dalam sitcom SANTAN BERLADA juga wajahnya yang sering muncul di layar perak bersama ramai artis era 80-90an. Dan seringkali membaca tulisannya di dalam akhbar UTUSAN MALAYSIA, BERITA HARIAN, BACARIA juga lain-lain media. Tapi setakat itu sajalah.

Dan kini Subhanallah takdir telah membawanya ke dalam keluarga kami apabila adik bongsuku membuat keputusan mengahwini seorang bintang. Teringat pula dialog OS dan bapanya APEK LENG HUSSIN dalam filem KEMBAR SIAM, "Kau ni elok-elok jadi orang nak jadi bintang pulak.." Hatiku mungkin berbisik...kan elok kahwin dengan orang bukan bintang...heh..heh...gurau je jee...

Mengenali beliau secara dekat begitu mengujakan. Sifat-sifat jati dirinya yang peramah, cepat mesra, prihatin, baik hati membuatnya senang didekati kami keluarga barunya.

Tambahan pandai mengambil hati makku/mertuanya mudahlah beliau get along. Sebab emakku ini walau agak konservatif sifatnya...kalau mak tak setuju dengan sesuatu selamba saja dihamburkannya. Kami anak-anaknya yang berempat ini sudah biasa sangat dengan sikap mak kami yang sentiasa kritis dan berapi itu bimbang pula menantu bongsu ini tidak tahan dengan mak kami.

Alhamdulillah nampaknya Jee dan mak serasi bersama.

Terima kasih banyak Jee kerana sudi bersemenda dengan keluarga kami yang seadanya ini.

HAPPY BIRTHDAY JEE.

5 comments - "HAPPY BIRTHDAY JEE...MOGA SIHAT WALLAFIAT...SEJAHTERA...MURAH REZEKI...PANJANG UMUR DAN BERBAHAGIA SELALU...INSYAALLAH...AMIN!"

Kjee delete icon 29 July 2012 at 09:45

Terima kasih kak paridah. Airmata pertama jee di hari lahirku. So sweet of you. Anda adalah kakak ipar favoriteku!

Kesuma Angsana delete icon 29 July 2012 at 10:02

happy birthday to Kjee too! KA pown follow blog Kjee ni. mmg best !

paridah delete icon 29 July 2012 at 14:16

sama-sama kasih jee...luv u sis...happy birthday n hepi selalu...

paridah delete icon 29 July 2012 at 14:20

tq KA..tau KA follow blog jee n kak jumpa KA pun kat situ, sama2lh kita mendoakan yg terbaik utknya sempena birthdaynya...

Kjee delete icon 29 July 2013 at 06:53

Terima kasih Kak Pidah, my favorite kakak ipar!!

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”