بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM..
republish.

bunga mawar merah muda
.

bunga raya pink

bunga raya putih.



Kata seorang ustaz, Allah SWT akan menyediakan sebuah taman yang indah di syurga kelak sekiranya hamba-Nya rajin bertanam-tanaman tika hayatnya di dunia. Walau hampir kiamat sekalipun sekiranya ada biji benih di tangan terus saja menanamnya ke dalam tanah. Tentulah teramat besar ganjarannya justeru Allah menganjurkan begitu.

21 comments - "PENGHIAS RUANG LAMAN..."

suri delete icon 24 April 2014 at 12:54

mujur ada peneman saya nak juga tpai tak reti jaga pokok macam tu

Jagad Kawula delete icon 24 April 2014 at 13:59

wah cantiknya nian nih bunga :)

babYpose delete icon 24 April 2014 at 14:19

memang, masa saya belasan tahun pergi tengok show house, ada pokok bunga banyak, sambil saya jalan masuk ke umah rasa macam syurga :)

paridah delete icon 24 April 2014 at 15:47

bunga2 ni xsusah nk jaganya...tanam dulu, siram baja sesekali....tq suri.

paridah delete icon 24 April 2014 at 15:48

ya bunga2 mmg cantik...tq Jagad Kawla.

aizamia3 delete icon 24 April 2014 at 15:54

kat rumah hanya ada pokok kertas sebab saya bukan pandai nak jaga bebaik pokok2 bunga.. hehehe..

paridah delete icon 24 April 2014 at 15:59

kalau persekitaran kita dikelilingi bunga2 kita akan tenang sekali seolah perjalanan kita melalui taman2 syurga...tq babYpose.

paridah delete icon 24 April 2014 at 16:01

bunga kertas pun cantik juga kan...tq aizamia3.

Kesuma Angsana delete icon 24 April 2014 at 16:29

bunga2 mekar menambah seri dilaman sendiri yer kak !

Haliza Ghazalli delete icon 24 April 2014 at 17:10

Kak...saya suka tanam bunga...mintak2 boleh masuk syurga nanti ya... bersama dgn bunga2an & wangian....insyallah!

paridah delete icon 24 April 2014 at 17:46

insya Allah tu liza...kak juga berangan-angan begitu hingga termimpi-mimpi melalaui takan beroleh kebahagianaman2 indah...kata org maksud mimpi gitu tandanya akan beroleh kebahgiaan...tq Haliza Ghazali.

paridah delete icon 24 April 2014 at 17:48

ya bunga2 menyeri laman...tq Kesuma Angsana.

Yun Sing delete icon 24 April 2014 at 19:47

Cantiknya alam ciptaan Tuhan :')

Febri Gamesoft - www.mas-feb.com delete icon 24 April 2014 at 19:49

bagus gan bunganya,,

ANAK KUALA delete icon 24 April 2014 at 22:36

Setiap kali mata tertumpu disudut sudut laman yg terhias bunga bungaan......redup dan mengasyikan....damai rasanya

ANAK KUALA delete icon 24 April 2014 at 22:39
This comment has been removed by the author.
Muhammad Khairuddin Lim delete icon 25 April 2014 at 06:59

Rajinnya... Cantik.

paridah delete icon 25 April 2014 at 11:52

terima kasih...Muhammad Khairuddin Lim.

paridah delete icon 25 April 2014 at 11:56

betultu..keindahan laman yg dihiasi bunga-bunga bgitu menenangkan jiwa..dik Anak Kuala selalulah bertandang ke sini agar hubungan yg terjalen xputus...tq,

paridah delete icon 25 April 2014 at 11:58

ya utk tatapan febri tu...tq Febri Gamesoft.

paridah delete icon 25 April 2014 at 11:59

ciptaan Allah ternyata indah....tq Yun Sing.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”