Saturday 4 February 2012

SALAM MAULIDURASUL..SKETSA CINTA...

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL JUNJUNGAN YANG MULIA NABI MUHAMMAD SAW...SEMOGA KITA ADALAH UMATNYA YANG SEBENAR DIKASEHI, DICINTAI DENGAN SELAWAT DAN SALAM SENTIASA DI BIBIR DI HATI...


SKETSA CINTA


Aku terlalu mencintainya. Sungguh-sungguh. Namun ada yang lebih mencintainya, mengasehinya. Dan seruan cinta itu diturutinya. Kini tinggallah aku melayani kesendirian yang sunyi lantaran tiada lagi kekasihku itu di sisiku.


Sepanjang perjalananku mutakhir ini hanya imbauan-imbauan yang terimbas di skrin kenangan. Pastinya tidak mahuku hapuskan. Aku bersedia melayani kenangan yang membahgiakanku sambil bermain dengan kambing dan lembu ternakanku.


Pagi dan petang bertemankan kambing dan lembu.  pabila terasa bosan aku mengenderai saga biru memacunya keluar daripada kebun pisang yang menempatkan kandang ternakanku; entah ke mana hala tujuanku.


Kadang tanpa sedar aku sudah sampai ke Segamat, Kuantan atau Kuala Terengganu hanya dengan memandu santai melayan hiba hati sunyi. Jikalau dia bersamaku tentu tidak begini lakuku. Namun kehilangannya menyiksa jiwaku meski aku merelakannya.


Barangkali perpisahan kami seusai mengerjakan ibadah haji di Baitullah adalah takdir Allah. Kekasihku itu telah menyucikan diri dan rohaninya sebelum menyahut seruan cinta-Nya yang agung. 


Tapi aku merasa sangat ralat melihatnya terkulai di dalam pangkuan lantaran kelelahan menjalani kimo untuk membunuh kenser payudara yang dideritainya. Air mataku bercucuran  membasahi pipi cengkung isteriku kekasihku.............

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist