بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

"Banyak borong orkid pidah...hari tu tak cakap nak gi Sg.Buloh beli orkid...kalau tak boleh kak kirim..."
"Takpe kak tak kirim pun takpe...saya dah tahu apa yang kak teringin nak beli...saya dah belikan untuk kak..."



"Mana yang mana satu untuk kak ni?"
"Kak pilih je yang mana-mana pun...ada butterfly dari Korea...ada vanda macam-macam warna...ada dendrobium...ada cataleya dan orkid-orkid hybrid..."
"Kak ambil orkid yang banyak putik ni sudahlah...berapa harganya?"

"Sepuluh ringgit je kak...butterfly ni taknak? 30 ringgit je..."
"Mahalnya...taknaklah...ambil yang murah-murah sudah...bunganya pun cantik juga..."

"Ikut kak lah...ini saya berikan kak vanda merah dan anak benih butterfly juga. Kak tak payah bayar saya bagi jer...kak pun selalu belikan saya orkid kalau ke Temerloh..."
"Iakah...terimakasih banyak-banyak pidah..."
Begitulah bicara dua orang penggemar orkid yang tinggal berjiran. Sering bertoleransi tentang minat mereka yang serupa



PIC LIKE PAGE FB KELAB ORKID KELANTAN.

15 ulasan - "BORAK-BORAK ORKID"

Fidah Shah delete icon 20 September 2015 10:49 PG

Cantiknya orkid.
Entah bila la saya dapat merealisasikan impian saya nak tanam pokok okrid banyak2 di rumah.

paridah delete icon 20 September 2015 3:31 PTG

xsusah nk mulakannya fidah cubalah...tq

tiga lalat delete icon 20 September 2015 4:30 PTG

chantek orkid., ;p

paridah delete icon 20 September 2015 4:59 PTG

hmm..tq tiga lalat.

Etuza Etuza delete icon 20 September 2015 5:34 PTG

uniknya ciptaan ilahi kan PI

paridah delete icon 20 September 2015 8:15 PTG

subhanallah..kejadian Allah mengagumkan.
tq cekgu etuza.

Dunia Zumal delete icon 20 September 2015 8:38 PTG

Subhanallah indahnya orkid2 tu ^-^

paridah delete icon 20 September 2015 9:53 PTG

orkid hybrid ni cantik n tahan lama bunganya zumal...tq

wan muliani delete icon 20 September 2015 10:47 PTG

cantiknnyaaa.. klau mak sy tngok mesti dia suka sgt ni.. hihi

Bin Muhammad delete icon 20 September 2015 11:00 PTG

Kalau peminat orkid... memang pantang tengok nih! Tak kiralah jenis apa pun pasti memikat hati...

abuikhwan delete icon 20 September 2015 11:01 PTG

Assalamualaikum kak,
Cantik sangat. kalaulah rumah saya ada halaman macam tu...aduhai seronoknya...

Mizz Aiza delete icon 21 September 2015 8:25 PTG

segar mata aiza memandang bunga-bunga orkid.. rajin kak paridah menanamnya..

muhammad nizam delete icon 22 September 2015 9:19 PTG

kak PI dan orkid tidak dapat dipisahkan...

Khir Khalid delete icon 23 September 2015 1:58 PTG

Pesona orkid... hanya org2 yg tertentu shj pasti merasa tarikannya... :) :)

Siti Yang Menaip delete icon 28 September 2015 8:00 PTG

ini memang geng sangat2 ngan mak CT.. pantang tengok oked..

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”