بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Allah memang mengasehi setiap hamba-Nya. Pintu rezeki sentiasa terbuka luas walau ada yang merasanya peluang untuk itu sudah tertutup. Tiba-tiba tanpa disangka-sangka dia dan suaminya mendapat tawaran untuk menyertai skim tanah rancangan FELDA yang banyak dibuka di sekitar sini.

Inilah saat-saat yang ditunggunya selama ini untuk mendirikan kehidupan berkeluarga di rumah sendiri. Di skim ini memang sudah disediakan rumah untuk dihuni pesertanya dan diberikan pula tanah seluas 3.4 hektar yang telah ditanami dengan tanaman kelapa sawit. Setelah sawit itu mengeluarkan hasilnya para peneroka pun dipanggil untuk menyertainya.

Suatu ketika dulu dia dan suaminya sering meronda-ronda kawasan skim melihat persekitaran perumahan dan mengunjungi rumah saudara maranya yang tinggal di situ. Mereka ini sudah lama menjadi peserta skim dan taraf kehidupan mereka jauh lebih baik dari sebelumnya. Dan ada diantara mereka yang berjaya menguruskan perniagaan yang menguntungkan.

Saudara-maranya ini dulu pernah ditolongnya mengisi borang dan urusan-urusan yang bersangkutan dengannya kerana kebetulan dia tika itu berkerja di pejabat pentadbiran FELDA wilayah. Dan mereka itu amat berterimakasih kepadanya.

Kini gilirannya pula untuk bergelar penerokawati dan suaminya adalah peneroka. Rentak hidup baru sedang diteroka.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”